Leveransvillkor

Om du har frågor kring din beställning eller problem med att genomföra din order var vänlig kontakta oss så hjälper vår personal gärna till. tel 040-122225 eller top12@top12.se

Vi skickar inga störande Nyhetsbrev om du inte själv har registrerat dig för det. Vi rekommenderar Facebook eller Instagram om du vill hålla dig uppdaterad med nyheter från Top12.

 1. Köp

Efter att du bestämt dig för vilken produkt du vill köpa klickar du på den KÖP-knappen. Dina varor läggs då i en varukorg. Alla priser är inklusive moms.

Du kan välja att betala med Få först. betala sen (Faktura), betala direkt (via din bank), dela upp (Faktura), kortbetalning (Kreditkort) genom KLARNA. fri frakt över 499 kr.

(eventuell returfrakt betalas av kunden)
Du får även ett erbjudande från KLARNA om delbetalning / kredit när du väljer att betala via faktura, du kan alltså dela upp inbetalningen i flera delar om du inte vill betala allt på en gång. MINSTA BELOPP SOM DU SKALL BETALA IN STÅR PÅ FAKTURAN. 


MINIMI order är 250 kr. OBS , om du är under 18 år och vill beställa varor måste du ha din målsmans godkännande. Kolla detta med en vuxen innan du beställer ! Om du är över 18 år kan du välja att betala mot faktura, efter kreditprövning.

Vi reserverar oss mot felskrivningar och tekniska problem i webbshoppen.

När du har handlat klart klickar du på Kassa. Därefter väljer du betalningsalternativ och fyller i dina uppgifter samt klickar på skicka order. Din order skickas då via e-post till oss, du får direkt en orderbekräftelse till din e-mail. Glöm inte att även beställa montering (gäller skate-, long- och snowboard) om du önskar detta.

Outhämtad försändelse: Ej utlösta postpaket debiteras 300:- för frakt, returfrakt, faktureringsavgift och förseningsavgift i enlighet med SFS 1981:739.
Outlöst
Påminnelseavgift debiteras med 50 kr.

2. Leveranstid

Normal leveranstid är 3-5 arbetsdagar efter det att vi har mottagit din beställning. Skulle varan vara slutsåld så hör vi av oss.

3. Leveranssätt 

Vi levererar med Schenker PRIV PAK, skriv in ditt mobiltelefon-nummer när du beställer så får du ett SMS när ditt paket har kommit fram till ditt lokala utlämningställe.

Fraktkostnad och fraktsätt specificeras när du kommer till kassan.

OBS ! SNOWBOARDS kan vi inte skicka till ombud då de är skrymmande. SNOWBOARDS kan vi bara skicka om man kan ta emot dessa hemma eller på jobbet. De skickas då med Schenker med tjänsten "Hemma" eller "Till Jobbet" som innebär att du måste kunna ta emot paketet hemma eller på din arbetsplats.

4. Betalning

Alla priser är inklusive moms. Vi reserverar oss för eventuella korrekturfel.

5. Garanti

Top 12 säljer alla produkter med 12 månaders garanti och 24 månaders reklamtionsrätt mot ursprungsfel, produktgarantin täcker fabrikationsfel, alltså fel i tillverkningen. Om du tror att det är ett fabrikationsfel på den vara du har köpt skall du skicka den till oss, du står för kostnaden av transport till oss och om det är ett godkänt fabrikationsfel ersätter vi din frakt och du får en ny vara efter avtal. Om du använt varan länge innan fabrikationsfelet uppkommit och då haft glädje och nytta av varan så har ursprungsvärdet minskat och ersättningen för varan blir mindre. Garantin täcker inte normal förslitning.

6. Öppet Köp/Ångerrätt

Konsumentköplagen erbjuder Dig 14 dagars öppet köp från den dagen då Du tagit emot varan. Tänk på att retur skall helst ske i original emballage för att minska risker för transportskador och att varan återlämnas komplett, om varans skick genom provning eller på annat sätt slitits eller skadats kommer avdrag för värdeminskning att ske.
Du står för retur-frakten.

Konsumenten kan ångra köpet även om han eller hon använt eller till och med skadat varan. Men konsumenten blir skyldig att ersätta näringsidkaren för varans värdeminskning, om värdeminskningen beror på att konsumenten hanterat varan i större omfattning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion (2 kap. 15 § 2). 

Om du returnerar en vara skriv en lapp med ditt namn, adress och önskemål till :
Top12, Kornettvägen 2, 237 41 Borgeby.

OBS ! det går ej att skicka rekommenderat brev eller postförskott med Top12 som mottagare, vi kan inte lösa ut dessa enligt postens hårdare regler för utlämnade av paket, utan dessa paket går i retur.

7. Reklamation

Top 12 säljer alla produkter med 2 års garanti, produktgarantin täcker fabrikationsfel, alltså fel i tillverkningen. Om du tror att det är ett fabrikationsfel på den vara du köpt så måste du ringa eller maila oss först innan du skickar den till oss, du står för kostnaden av transport till oss och om det är ett godkänt fabrikationsfel ersätter vi din frakt och du får en ny vara efter avtal. Om du använt varan länge innan fabrikationsfelet uppkommit och då haft glädje och nytta av varan så har ursprungsvärdet minskat och ersättningen för varan blir mindre. Garantin täcker inte normal förslitning. Vi reserverar oss för felskrivningar och tekniska fel som kan förekomma i en webbshopp.

8. Montering och grippning

Montering - Om du köper din skateboard / longboard komplett och vill att vi skall montera den till dig så kostar det 50 kr. Då skall du klicka i rutan "Ja tack, bygg gärna ihop min bräda!", på sidan 1 i kassan innan du väljer hur du vill betala.

Griptejp - Vill du ha den påsatt på brädan klickar du i rutan "Ja tack bygg gärna ihop min skateboard!", på sidan 1 i kassan innan du väljer hur du vill betala och det kostar då 50 kr.

9. GDPR hos Top12.

Enligt nya EU-bestämmelser gällande hantering av personuppgifter trädde i kraft den 25 maj 2018. GDPR är en ny dataskyddslag som ersätter personuppgiftslagen (PUL). Mycket är sig likt men kraven på oss som behandlar personuppgifter skärps och vi har under det senaste halvåret arbetat med att säkerställa att vi efterlever de nya bestämmelserna.

Vi vill att du ska veta att de personuppgifter som vi lånar av dig medan du är kund hos oss är i trygga händer och att vi följer de regler som gäller beträffande behandlingen av dem. Viil du radera dina uppgifter hos oss är det bara att maila oss så fixar vi det.

miljo